ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΙΕΘΝΗΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πόσο ασφαλές είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε περίπτωση ατυχήματος ή φωτιάς;

Πόσο ασφαλές είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε περίπτωση ατυχήματος ή φωτιάς;

Τα ηλεκτρικά μπαίνουν όλο και περισσότερο στη ζωή μας, με τη συζήτηση για την ασφάλειά τους να γίνεται πιο επίκαιρη από ποτέ. Τι συμβαίνει λοιπόν εάν τρακάρω με ένα ηλεκτρικό; Πόσο πιθανό είναι να πιάσει φωτιά η μπαταρία του; Παρακάτω οι απαντήσεις…

Ο γερμανικός ADAC πραγματοποίησε μια μεγάλη έρευνα για την ασφάλεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αντλώντας δεδομένα και από τα crash tests τα οποία πραγματοποιεί ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP.

Στόχος του ήταν να δει κατά πόσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότερο ή περισσότερο ασφαλή συγκριτικά με τα συμβατικά βενζινοκίνητα ή diesel, αλλά και τι συμβαίνει στην περίπτωση ενός ατυχήματος.

Κατ’ αρχάς ο ADAC τονίζει ότι όπως όλα τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους, έτσι και τα ηλεκτρικά, πρέπει να πληρούν τις νεότερες και πιο αυστηρές νόρμες ασφαλείας. Ειδικά δε στην περίπτωσή τους, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενσωματώνουν επιπλέον μέτρα ασφάλειας όπως για παράδειγμα την άμεση αποσύνδεση της μπαταρίας στην περίπτωση ενός ατυχήματος ή τις έξτρα ενισχύσεις στο πλαίσιο και το χώρο της μπαταρίας.

Κινδυνεύω από ηλεκτροπληξία σε περίπτωση βλάβης;

Στην περίπτωση βλάβης ο ADAC τονίζει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος ηλεκτροπληξίας, γιατί το ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου είναι ανεξάρτητο και πλήρως προστατευμένο. Ο γερμανικός οργανισμός τονίζει ότι σε κάθε περίπτωση η αποκατάσταση της βλάβης θα πρέπει να γίνεται από ειδικευμένο τεχνικό.

Πόσο πιθανή είναι η εμφάνιση φωτιάς;

Με βάση τα στοιχεία του ADAC, είναι πολύ χαμηλή η πιθανότητα πρόκλησης φωτιάς σε ένα ατύχημα με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, συγκριτικά με ένα συμβατικό αυτοκίνητο και αυτό συμβαίνει επειδή οι ειδικοί αισθητήρες άμεσα ενεργοποιούν το σύστημα που διακόπτει την την παροχή ρεύματος σε περίπτωση σύγκρουσης.

Συγκρίνοντας τα αποτελέσματα από το crash test ενός ηλεκτρικού VW e-up! με ένα συμβατικό VW up!, ο ADAC τονίζει ότι το ηλεκτρικό up! έχει καλύτερη ακαμψία δεδομένου των ενισχύσεων και του έξτρα πλαισίου που έχει τοποθετηθεί κάτω από το ηλεκτρικό e-up! (η μπαταρία του βρίσκεται στο δάπεδο).

Κατά το crash test των 64 km/h του EuroNCAP, η παραμόρφωση του πλαισίου δεν έφθασε κοντά στη μπαταρία του e-up!, το σύστημα που διακόπτει την παροχή ενέργειας λειτούργησε μέσα σε milliseconds από τη σύγκρουση, ενώ δεν παρατηρήθηκε κανένας κίνδυνος πρόκλησης φωτιάς.

Μπορεί ένα ηλεκτρικό να πάρει ξαφνικά φωτιά;

Ο ADAC κατέληξε στο συμπέρασμα ότι είναι πολύ δύσκολο ένα ηλεκτρικό είτε όταν κινείται, είτε όταν είναι σταματημένο ή φορτίζει, να πάρει ξαφνικά φωτιά. Τυχόν ανησυχίες για την πρόκληση φωτιάς όταν το αυτοκίνητο φορτίζει σε ένα υπόγειο γκαράζ είναι επίσης αβάσιμες, με την προϋπόθεση πάντα ότι η ηλεκτρική εγκατάσταση έχει γίνει σωστά.

Πόσο ασφαλές είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε μια σύγκρουση;

Τα νεότερα crash-tests του EuroNCAP αποδεικνύουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα καταφέρνουν πολύ καλά σε μια σύγκρουση. Στην εμπρόσθια πρόσκρουση οι ενισχύσεις στο πλαίσιο και οι ειδικές ζώνες παραμόρφωσης δεν φθάνουν στο έτσι κι αλλιώς προστατευμένο σημείο των μπαταριών. Στην πλευρική πρόσκρουση όπου η ζώνη παραμόρφωσης είναι πολύ μικρότερη, δεν φάνηκε να υπάρχει πρόβλημα.

Ωστόσο ο ADAC τονίζει ότι λόγω της τοποθέτησης των μπαταριών στο κέντρο του αυτοκινήτου (κάτω από τα καθίσματα), τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο «ευαίσθητα» στις προσκρούσεις από το πλάι, παρά από εμπρός ή πίσω.

Στα crash tests του EuroNCAP οι ταχύτητες της πλευρικής πρόσκρουσης είναι 50 km/h στην οριζόντια μπάρα και 34 km/h στην πρόσκρουση με στύλο, χωρίς να υπάρχει πρόβλημα, όμως προς το παρόν δεν υπάρχουν δεδομένα σε αντίστοιχες προσκρούσεις με υψηλότερη ταχύτητα.

Συμπέρασμα

Συμπερασματικά, ο ADAC καταλήγει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αντίστοιχα ασφαλή ή και σε πολλές περιπτώσεις λόγω των έξτρα ενισχύσεών τους, περισσότερο ασφαλή συγκριτικά με τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Σε ό,τι αφορά τώρα στις πιθανότητες πρόκλησης φωτιάς, o ADAC τονίζει ότι δεν αποδεικνύεται από πουθενά ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να πιάσει φωτιά με ή χωρίς εμπλοκή σε ατύχημα πιο συχνά από ό,τι ένα αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης ή diesel.

Παρακάτω δείτε τα crash tests του EuroNCAP για τα ηλεκτρικά Audi e-tron και Jaguar I-Pace:

πηγή

Απάντηση