ΕΙΔΗΣΕΙΣΗΜΑΘΙΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Με την εφαρμογή της ηλεκτρονικής διαχείρισης εγγράφων «ΙΡΙΔΑ» αναβαθμίζει τις υπηρεσίες του ο δήμος Νάουσας

Με την εφαρμογή της ηλεκτρονικής διαχείρισης εγγράφων «ΙΡΙΔΑ» αναβαθμίζει τις υπηρεσίες του ο δήμος Νάουσας

Σε πλήρη εφαρμογή και λειτουργία τίθεται στον Δήμο Νάουσας το Πληροφοριακό Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων «ΙΡΙΔΑ» του Υπουργείου Εσωτερικών.

Με την εφαρμογή του συστήματος ο Δήμος προχωρά σταδιακά στον ψηφιακό του μετασχηματισμό, με στόχο τόσο την ταχύτερη, ασφαλέστερη και πιο αποτελεσματική λειτουργία των υπηρεσιών του, όσο και την μείωση της γραφειοκρατίας, με την παράλληλη εξοικονόμηση πόρων.

Η δημοτική αρχή Νάουσας έπειτα αίτημα που κατέθεσε τον Οκτώβριο του 2019 για την ένταξη στο εν λόγω σύστημα, έλαβε πρόσφατα το «πράσινο φως» από το Υπουργείο Εσωτερικών και προχωρά στην πλήρη εφαρμογή του στις υπηρεσίες του Δήμου.

Να σημειωθεί ότι  Πληροφοριακό Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων «ΙΡΙΔΑ» έχει τεθεί σε λειτουργία από τον Μάρτιο του 2018. Σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου από τα στελέχη του Κέντρου Μηχανογράφησης του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας και προσαρμόστηκε πλήρως στις ανάγκες του Υπουργείου Εσωτερικών, στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο φορέων.

Αποσκοπεί στην αντικατάσταση της έντυπης εισερχόμενης και εξερχόμενης αλληλογραφίας, μέσα από την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών πρωτοκόλλου, ψηφιακής διακίνησης και αρχειοθέτησης, λήψης υπογραφών και διεκπεραίωσης. Πρόκειται για ένα σύστημα συνολικής βελτίωσης της λειτουργίας των υπηρεσιών, αποτελεσματικότερο, ταχύτερο, ασφαλέστερο και πιο διαφανές, με το οποίο προκύπτουν σημαντικά οφέλη και η εξοικονόμηση πόρων.

Συγκεκριμένα, ορισμένα από τα οφέλη του ηλεκτρονικού συστήματος «ΙΡΙΔΑ»  είναι η εξοικονόμηση χρόνου χρέωσης και διακίνησης της αλληλογραφίας, με συνέπεια τη μείωση στις μετακινήσεις αποστολής παράδοσης της σχετικής αλληλογραφίας και την παράλληλη αύξηση της παραγωγικότητας, την καλύτερη παρακολούθηση εκκρεμοτήτων σε όλα τα επίπεδα της υπηρεσιακής ιεραρχίας, την εξοικονόμηση χαρτιού και μελανιών, όπως επίσης και  την αποτύπωση, καταγραφή και διόρθωση βασικών διοικητικών λειτουργιών των υπηρεσιών του δήμου.

Η μετάβαση στο νέο σύστημα θα γίνει σταδιακά, ενώ την εκπαίδευση του προσωπικού θα αναλάβει το Υπουργείο Εσωτερικών και στελέχη του Δήμου Νάουσας.

Με αφορμή την εφαρμογή του συστήματος «ΙΡΙΔΑ»  ο Δήμαρχος Νάουσας Νικόλας Καρανικόλας δήλωσε: «Προχωράμε με σταθερά βήματα για να δημιουργήσουμε έναν ευέλικτο, σύγχρονο, λειτουργικό και πιο «πράσινο» δήμο. Τα οφέλη θα είναι πολλαπλά από την λειτουργία της «ΙΡΙΔΑΣ», αφού θα μειωθούν οι ανάγκες για εκτύπωση και χρήση χαρτιού, θα εξοικονομηθούν σημαντικοί πόροι και θα εξαλειφθούν οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Η ηλεκτρονική διαχείριση των εγγράφων στις υπηρεσίες του δήμου «ανοίγει» τον δρόμο για την ψηφιακή αναβάθμιση των υπηρεσιών, με στόχο την ταχύτερη και  καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών μας».

 

Απάντηση