ΗΜΑΘΙΑΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΚΟΙΝΩΝΙΚΑΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

13 Απριλίου 2003: Τέμπη 21 χρόνια. Η μέρα που η Ημαθία χάνει 21 αγγελούδια. Ο συμμαθητής τους στιχουργός και ερμηνευτής Αργύρης Παπαδόπουλος αφιερώνει.

13 Απριλίου 2003: Τέμπη 21 χρόνια. Η μέρα που η Ημαθία χάνει 21 αγγελούδια. Ο συμμαθητής τους στιχουργός και ερμηνευτής Αργύρης Παπαδόπουλος αφιερώνει.

Το κράτησα κλειδωμένο στο μυαλό μου για 21 χρόνια . Τόσα μου πήρε ώστε να καταφέρω να το μοιραστώ. Έπειτα από την δολοφονία των Τεμπών ,μνήμες ξύπνησαν η οργή μου ξεχείλισε και η μόνη μου διέξοδος ήταν να υπενθυμίσω την δική μας ιστορία . Με κάποια παιδιά υπήρξαμε φίλοι και συμμαθητές στο Γυμνάσιο Καβασίλων. Μοιράστηκαμε τις ίδιες αίθουσες , τα ίδια βιβλία , τους ίδιους καθηγητές , τα ίδια θρανία , την ίδια αυλή , τα ίδια όνειρα . Φέτος θα κλείνανε τα 37. Θα είχαν τις δικές τους οικογένειες . θα είχαν περάσει από την εφηβεία στην ενήλικη ζωή ,θα είχαν σπουδάσει, ΘΑ….. Είχαν ζήσει…. 13/04/2003 21 χρόνια , 21 παιδιά…. Κανείς δεν θα ξεχάσει ποτέ…

13 Απριλίου 2003: Τέμπη 21 χρόνια. Η μέρα που η Ημαθία χάνει 21 αγγελούδια.

Το ημερολόγιο έγραφε 13 Απριλίου 2003, ημέρα Κυριακή, όταν ο χρόνος πάγωσε στην κοιλάδα των Τεμπών. 21 μαθητές είχαν χάσει τη ζωή τους σε ένα τρομακτικό τροχαίο δυστύχημα. Πρόκειται για τους 21 μαθητές από το Μακροχώρι Ημαθίας

Απόγευμα της Κυριακής 13 Απριλίου 2003, ένα λεωφορείο με μαθητές της πρώτης Λυκείου επέστρεφε στο Μακροχώρι Ημαθίας από εκδρομή στην Αθήνα. Από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας στην κοιλάδα των Τεμπών ο οδηγός ενός φορτηγού που μετέφερε νοβοπάν από τον Προβατώνα Έβρου στην Αθήνα, έχασε τον έλεγχο και συγκρούεται πλαγιομετωπικά με το λεωφορείο στο 388ο χιλιόμετρο στην εθνική οδό Λάρισας- Θεσσαλονίκης.

Από τη σύγκρουση 21 μαθητές βρίσκουν τραγικό θάνατο ενώ άλλοι 9 τραυματίστηκαν σοβαρά.

Οι φωτογραφίες από το δυστύχημα το έκαναν ακόμα πιο αποτρόπαιο. Το λεωφορείο είχε διαλυθεί ολοσχερώς, με τα σωστικά συνεργεία να κάνουν δυο ώρες να απεγκλωβίσουν όλους τους μαθητές. Κοιτάζοντας τις εικόνες, αρκετοί μπορούσαν να φανταστούν τι περίπου έγινε.

Οι αιτίες της σύγκρουσης αναλύθηκαν λεπτομερώς αλλά δεν έγινα ποτέ 100% σαφείς. Ο οδηγός οδηγούσε έξι ώρες χωρίς διάλειμμα και τα ελαστικά του δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Από την άλλη, το λεωφορείο είχε κριθεί ακατάλληλο λόγω παλαιότητας και έπρεπε να είχε αποσυρθεί τουλάχιστον 3 μήνες πριν.

Η δίκη έγινε τον Οκτώβριο 2008, με τον οδηγό του λεωφορείου να αθωώνεται, αλλά ο οδηγός της νταλίκας καταδικάστηκε σε κάθειρξη 15 ετών. Οι ιδιοκτήτες της νταλίκας αλλά και του εργοστασίου νοβοπάν, καταδικάστηκαν από 4 μέχρι 14 χρόνια. Η εταιρεία κατέβαλλε επίσης το ποσό των 8.500.000 ευρώ στις οικογένειες των θυμάτων.

Όπως είπε ο αντιδήμαρχος Βέροιας το 2012, «Παρά τις τιμωρίες, παρά τις αποζημιώσεις, τα παιδιά του Μακροχωρίου δεν θα γυρίσουν ποτέ πίσω». Όπως και όλοι όσοι χάνουν καθημερινά τη ζωή τους στην άσφαλτο, με την Ελλάδα να είναι πρώτη μεταξύ 27 χωρών της ΕΕ σε τροχαία δυστυχήματα.

 

 

 

 

 

 

 

Απάντηση