LIFESTYLEΓΥΝΑΙΚΑ

Swishing: Θα είναι αυτή η παγκόσμια τάση στη μόδα και στο πώς αποκτάμε ρούχα τo 2020;

Η ανταλλαγή ρούχων γνωστή ως «swishing» πρόκειται να αποτελέσει μια μεγάλη τάση του 2020, σύμφωνα με δημοσκόπηση, καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να μειώσουν τα απόβλητα τους, εν μέσω ανησυχίας των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της μόδας.

Η έρευνα που παρουσιάζει ο Guardian, δείχνει ότι το 83% των πολιτών της Βρετανίας έχουν τουλάχιστον έξι είδη ρουχισμού αφόρετα εδώ και ένα χρόνο στην ντουλάπα τους. Ορισμένοι παραδέχονται ότι κατέχουν 200 ρούχα που δεν φορούν πλέον. Σχεδόν το 25% των ρούχων που έχουν αγοραστεί για μια συγκεκριμένη εκδήλωση, όπως ένα πάρτι ή ένας γάμος, καταλήγουν σε κάποια ντουλάπα και οι ιδιοκτήτες δεν σχεδιάζουν να τα φορέσουν ξανά.

Η μελέτη διεξήχθη από την αρχή για τα απόβλητα NLWA για να συμπέσει με την εκκίνηση της εκστρατείας Wise Up to Waste, η οποία θα ενθαρρύνει τους ανθρώπους να ανταλλάξουν ανεπιθύμητα ρούχα σε οργανωμένες εκδηλώσεις. Ο Clyde Loakes, σύμβουλος και πρόεδρος της NLWA, δήλωσε: «Ζητάμε από τους ανθρώπους να ανασύρουν από την ντουλάπα τους ανεπιθύμητα ρούχα και να τα ανταλλάξουν για κάτι που θα φορέσουν. Η πιο συνειδητή κατανάλωση μόδας επιτρέπει στους ανθρώπους να εξοικονομήσουν χρήματα και να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής έκτακτης ανάγκης».

Η βιομηχανία της μόδας έχει επικριθεί έντονα για τις περιβαλλοντικές της επιπτώσεις. Περισσότεροι από 300.000 τόνοι μεταχειρισμένων ενδυμάτων μεταφέρονται σε υγειονομική ταφή στο Ηνωμένο Βασίλειο κάθε χρόνο. Σύμφωνα με την έκθεση του Wrap Wrap, αν τα ρούχα παραμείνουν σε ενεργό χρήση για εννέα μήνες περισσότερο από τον μέσο όρο του Ηνωμένου Βασιλείου (δύο έτη και τρεις μήνες), θα μειωθεί το αποτύπωμα άνθρακα, νερού και αποβλήτων κατά 30%.

Νέα τάση ή νέα ανάγκη;

To swishing δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά πολλοί εκτιμούν πως τώρα είναι η στιγμή του να γίνει ένα παγκόσμιο κίνημα. Ακόμα και η αρχισυντάκτρια της Vogue Anna Wintour κάλεσε πρόσφατα τους καταναλωτές να «αγαπήσουν» τα ρούχα τους και να τα χρησιμοποιούν περισσότερο ή να τα προσφέρουν. Οι άνθρωποι ανταλλάσσουν ρούχα σε ειδικά πάρτι και εκδηλώσεις, με την πρακτική να ενισχύεται όλο και πολύ χάρη στην ιδέα για μια βιώσιμη επανάσταση της μόδας.

Φέρεται σαν τάση να ξεκίνησε από τις Η.Π.Α., ως μια απλή ιδέα ανταλλαγής για ανεπιθύμητα ρούχα, φιλική προς το περιβάλλον που προσφέρει τον ενθουσιασμό μιας νέας αγοράς χωρίς την ίδια ώρα να επηρεάζει το πορτοφόλι των συμμετεχόντων. Σταδιακά, η τάση πέρασε στην Ευρώπη και πλέον υπάρχουν πλατφόρμες που βοηθούν στην διοργάνωση events για ανταλλαγή ρούχων ενώ ακόμη και καταστήματα διοργανώνουν swishing πάρτι. Το 2019, η τάση απασχόλησε πολύ τα βρετανικά μμε και πολλά γυναικεία περιοδικά τα οποία αφιέρωσαν πολύ χώρο στο swishing.

Πολλά ιδρύματα παροτρύνουν τους ανθρώπους να δωρίσουν τα ανεπιθύμητα ρούχα τους σε παραρτήματα φιλανθρωπικών ιδρυμάτων και όχι να τα μεταφέρουν σε χώρους υγειονομικής ταφής.  Η Wendy Rigg, ενδυματολόγος και στιλίστρια. δήλωσε: «Με το vintage να είναι τόσο δημοφιλές, δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερος χρόνος για να αρχίσετε το swishing. Οι ανταλλαγές ενδυμάτων παρέχουν τη διασκέδαση του shopping χωρίς την ενοχή της ρύπανσης».

Η αειφορία είναι άλλωστε ένα φλέγον θέμα στον κόσμο της μόδας φέτος, αναφέρει ανάλυση του Forbes. Από τις νέες πιστοποιήσεις, έως τις στρατηγικές εταιρικές σχέσεις μεταξύ των εμπορικών σημάτων και πέραν αυτών, το 2019 ήταν ένα έτος κατά το οποίο οι έμποροι λιανικής πώλησης ενίσχυσαν τις πράσινες προσπάθειές τους – παρά τις αναφορές που έδειξαν ότι οι καταναλωτές δεν επιθυμούν πάντοτε να πληρώσουν για το πρόσθετο κόστος που συνδέεται με βιώσιμα προϊόντα.

Ειδικοί πιστεύουν ότι το 2019 ήταν ένα έτος καμπής, καθώς η βιομηχανία της μόδας έκανε πραγματικά βήματα για να επαναπροσδιορίσει ολόκληρο το οικοσύστημα της μόδας. Πιστεύουν ότι η προσπάθεια εντάθηκε με την υπογραφή του Συμφώνου για την Μόδα των G7 και του Καταστατικού Χάρτη  του ΟΗΕ για την Κλιματική Δράση. Και οι δύο συμφωνίες, οι οποίες υπογράφηκαν από περισσότερες από 150 μάρκες φέτος φέτος, όπως Kering, Gap, Nike, Adidas, H & M και Chanel, επικεντρώθηκαν στη μείωση της συμβολής της βιομηχανίας στην αλλαγή του κλίματος.   Στους βασικούς άξονες της ανάλυσης για τις τάσεις που αλλάζουν το χώρο της μόδας, είναι η αγορά μεταπώλησης αξίας 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων η οποία μεγάλωσε καθώς οι καταναλωτές αναζητούν τρόπους για μείωση της κατανάλωσης όταν πρόκειται για μόδα.

Στην πραγματικότητα, τα δεδομένα του thredUp δείχνουν ότι η μεταπώληση έχει αυξηθεί έως και 21 φορές ταχύτερα απ ‘ό, τι η πώληση  στο λιανικό εμπόριο τα τελευταία τρία χρόνια και ότι το 64% των γυναικών στις Η.Π.Α. έχουν αγοράσει (ή είναι πλέον πρόθυμες να αγοράσουν) μεταχειρισμένα προϊόντα. Ωστόσο, όπως σημειώνει το Forbes, για να γίνουν βήματα προς τα εμπρός, το μήνυμα βιωσιμότητας θα πρέπει να μετατοπιστεί σε πιο ποιοτικά προϊόντα και στο να ενισχυθεί η νοοτροπία του «less is more» μεταξύ των καταναλωτών για την αληθινή βιωσιμότητα.

Απάντηση