ΕΙΔΗΣΕΙΣΕΠΙΣΤΗΜΗ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Η ελληνική καινοτομία στην οργάνωση και τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης των εστιατορίων

Έχετε εστιατόριο; Αν ναι, θα σας ενδιέφερε να διατηρείτε οργανωμένο αρχείο πελατών και ιστορικό επισκεψιμότητας για κάθε πελάτη; Τι θα λέγατε αν μπορούσατε να έχετε πρόσβαση στην εικόνα των κρατήσεων του εστιατορίου σας ανά πάσα στιγμή, ακόμη κι αν είστε εκτός εστιατορίου; Ή αν είχατε την επιλογή να δέχεστε online κρατήσεις από τη Facebook σελίδα ή το website του εστιατορίου σας με δυνατότητα επεξεργασίας της διαθεσιμότητας real-time;

Αυτά και άλλο πολλά προσφέρει το «i-host» και το σύνολο των λειτουργιών του θα ενθουσιαστείτε! Πρόκειται για το 1ο Ηλεκτρονικό Βιβλίο Κρατήσεων για εστιατόρια, μία καινοτόμα εφαρμογή που αναλαμβάνει τη ριζική αναμόρφωση των υπηρεσιών εξυπηρέτησης των εστιατορίων με σκοπό την προσφορά μοναδικών γαστρονιμικών εμπειριών για κάθε επισκέπτη ξεχωριστά.

Το «i-host» είναι το απόλυτο ψηφιακό εργαλείο διαχείρισης πελατολογίου, κρατήσεων και τραπεζιών για εστιατόρια. Σχεδιάστηκε ειδικά και απευθύνεται σε casual dining εστιατόρια, all-day café bar restaurants, fine dining εστιατόρια, bistro, εστιατόρια ξενοδοχείων και συναφείς επιχειρήσεις που δέχονται και διαχειρίζονται κρατήσεις και προσφέρουν υπηρεσίες αναψυχής. Η κεντρική εφαρμογή εγκαθίσταται και λειτουργεί σε ένα ή περισσότερα tablets ή PCs και χρησιμοποιείται από τον διαχειριστή των κρατήσεων ή τον υπεύθυνο της επιχείρησης, αντί των σημειώσεων χαρτιά, προκειμένου να διαχειρίζεται εξατομικευμένα τους επισκέπτες, τόσο κατά τη διάρκεια των τηλεφωνικών κρατήσεων, όσο και κατά τη διάρκεια της βάρδιας, αλλά και για την αποδοτική διαχείριση των τραπεζιών. Συμπληρωματικά, η εφαρμογή «i-host pocket» εγκαθίσταται σε οποιοδήποτε smartphone της αγοράς και επιτρέπει, μεταξύ άλλων, την 24/7, απομακρυσμένη πρόσβαση στην εικόνα των κρατήσεων του εστιατορίου. Tο εστιατόριο αποκτά επίσης τη δυνατότητα να δέχεται online κρατήσεις από τη Facebook σελίδα ή το website του εστιατορίου με την κάθε κράτηση να καταχωρείται απευθείας στο «i-host» και όλους τους χρήστες να ενημερώνονται αυτόματα.

Ο συνδημιουργός της εφαρμογής «i-host», Δημήτρης Ζήσης, μίλησε στο www.ka-business.gr για αυτή την καινοτομία. «To i-host λύνει τα χέρια του διαχειριστή των κρατήσεων και του υπεύθυνου ενός εστιατορίου δίνοντας τους τη δυνατότητα να αφιερώσουν ακόμη περισσότερο χρόνο στους πελάτες τους και να ισχυροποιήσουν τις σχέσεις μαζί τους ακόμη περισσότερο, κάνοντάς τους να επιστρέψουν και πάλι στο εστιατόριο» λέει..

Η σύλληψη της ιδέας έγινε όταν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές τότε και μεταγενέστερα δημιουργοί του «i-host», παρατήρησαν ότι, δημοφιλή εστιατόρια χρησιμοποιούσαν τη μέθοδο των σημειώσεων σε χαρτιά ή σε μεγάλου μεγέθους ημερολόγια προκειμένου να διαχειρίζονται τις κρατήσεις που δέχονταν. «Καθυστερήσεις και αστοχίες κατά την εξυπηρέτηση πελατών, αδυναμία οργανωμένης αποθήκευσης και ανάκτησης πληροφοριών σχετικά με τους επισκέπτες και αδυναμία κεντρικής διαχείρισης των κρατήσεων από πολλαπλούς χρήστες είναι μόνο μερικά από τα προβλήματα στον τρόπο με τον οποίο τα εστιατόρια διαχειρίζονταν τις κρατήσεις και τους επισκέπτες τους μέχρι πρόσφατα», όπως μας μεταφέρει ο Δημήτρης.

Επίσης προσθέτει: «Για ένα νοικοκυριό η φιλοξενία δεν αποτελεί ιδιαίτερα σύνθετο ζήτημα. Μπορεί κάποιος να φιλοξενήσει μία ή δύο φορές το χρόνο κάποιους φίλους ή συγγενείς, των οποίων τις προτιμήσεις ή τις ιδιαιτερότητες γνωρίζει καλά. Από την άλλη μεριά, τα εστιατόρια κάθε κατηγορίας και τα εστιατόρια ξενοδοχείων προσφέρουν υπηρεσίες εξυπηρέτησης και αναψυχής σε δεκάδες ή και εκατοντάδες πελάτες καθημερινά και καλούνται να ανακαλούν πληροφορίες γι’ αυτούς και να τις χρησιμοποιούν σε όλες τις φάσεις αλληλεπίδρασης μαζί τους. Οι υπηρεσίες αναψυχής είναι η κύρια διαφορά  των εστιατορίων από τις επιχειρήσεις εστίασης, στις οποίες ο πελάτης αυτό-εξυπηρετείται συνήθως, ενώ οι προσδοκίες του δεν είναι υψηλές όσον αφορά στις υπηρεσίες εξυπηρέτησης. Οι καταναλωτές όμως, επισκέπτονται τα εστιατόρια προσδοκώντας να απολαύσουν ξεχωριστές και μοναδικές γαστρονομικές εμπειρίες και εμπειρίες αναψυχής. Αν μέχρι τώρα αυτές οι επιχειρήσεις δεν μπορούσαν εξυπηρετούν κάθε πελάτη τους εξατομικευμένα  γιατί δεν υπήρχε διαθέσιμος τρόπος, υποθέσαμε ότι, αν τους δίναμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν ένα αποτελεσματικό και οικονομικό εργαλείο, θα συμβάλλαμε ώστε να το πετύχουν. Η data-driven προσέγγιση στο ζήτημα της εξυπηρέτησης και προσέγγισης των επισκεπτών των εστιατορίων έμοιαζε ιδανική.»

Το «i-host» μετρά 2,5 χρόνια ζωής με μεγάλο μέρος της αγοράς των εστιατορίων να την έχει ήδη υιοθετήσει. Μεταξύ τους είναι τα δημοφιλέστερα εστιατόρια και εστιατόρια ξενοδοχείων της χώρας αλλά και μικρότερες επιχειρήσεις που έχουν αντιληφθεί τη σημασία που διαδραματίζει η πελατοκεντρική προσέγγιση στον συγκεκριμένο κλάδο, ενώ μπορούν να επιλέξουν το πιο κατάλληλο για τις ανάγκες τους από τα διαθέσιμα πακέτα προϊόντων και υπηρεσιών της εταιρίας. Όπως λέει ο συνδημιουργός του «i-host», στις δυσκολίες που αντιμετώπισαν αυτός και οι συνεργάτες του κατά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του εγχειρήματος συμπεριλαμβάνονται η αβεβαιότητα των επιχειρήσεων που πηγάζει από το ασταθές πολιτικό, φορολογικό, οικονομικό και νομικό περιβάλλον, η ψυχολογία της αγοράς που επηρεάζεται από την οικονομική κρίση, η αντίσταση των επιχειρήσεων για αλλαγή των παραδοσιακών τρόπων εργασίας με νέους, πιο βολικούς και αποτελεσματικούς, τα υψηλά επίπεδα γραφειοκρατίας και σε πολλές περιπτώσεις η περιορισμένη διαθεσιμότητα πόρων.

 

Από: ka-business.gr

Απάντηση