Συνήθειες που μπορούν να βελτιώσουν τη μνήμη σας.

Συνήθειες που μπορούν να βελτιώσουν τη μνήμη σας.
Πώς μπορείτε να εκπαιδεύσετε τον εγκέφαλό σας ώστε να θυμάται καλύτερα.

Είναι δυνατόν να βελτιώσετε τη μνήμη σας

Πιθανότατα γνωρίζετε κάποιον που φαίνεται να μην ξεχνάει ποτέ κάτι: τα ονόματα, τα γεγονότα, τα πράγματα που συνέβησαν πριν από χρόνια. Όλα μπορούν να τα ανακαλέσουν στη μνήμη τους σε δευτερόλεπτα.

Αλήθεια πώς το κάνουν; Η αλήθεια είναι ότι μπορείτε να εκπαιδεύσετε τον εγκέφαλό σας για να έχετε ”υπεράνθρωπη” μνήμη. Τα μνημονικά κόλπα μπορεί να είναι χρήσιμα, αλλά το πιο σημαντικό είναι να έχετε καλές συνήθειες και να εφαρμόσετε κάποιες στρατηγικές επεξεργασίας νέων πληροφοριών οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργία της μνήμης σας. “Η απομνημόνευση δεν θα πρέπει να είναι ο στόχος”, λέει η Jennifer Zientz, του Πανεπιστημίου του Τέξας.

Χτίστε μια καθημερινή ρουτίνα

Για να βοηθήσετε τον εγκέφαλό σας να θυμάται νέες και σημαντικές πληροφορίες, μην σπαταλάτε ενέργεια προσπαθώντας να ανακαλέσετε πού βάλατε τα κλειδιά σας: Είναι πολύ πιο εύκολο να βρείτε τα πράγματα εάν τα βάζετε πάντα στην ίδια θέση. “Η ύπαρξη ρουτίνας μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη για τη μνήμη”, λέει η Zientz. “Οι καθημερινές συνήθειες μας βοηθούν να γινόμαστε αποτελεσματικοί, ώστε να μην χρειάζεται να καταναλώνουμε φαιά ουσία.

Χρησιμοποιήστε τις αισθήσεις σας

Αν πρέπει να αφήσεις κάτι σε ένα μέρος που δεν το συνηθίζεις, πες το προφορικά: «Βάζω τα γυαλιά μου στο τραπέζι δίπλα στην πόρτα». Ή όταν κάνεις μία νέα γνωριμία, επανάλαβε το όνομα δυνατά.: «Χάρηκα για τη γνωριμία Τάδε» Αυτή είναι μια από τις πιο κλασικές ασκήσεις μνήμης που έχει αποδειχθεί ότι κρατούν το μυαλό σας κοφτερό». «Πολύς κόσμος μαθαίνει καλύτερα όταν μπορεί να λάβει πληροφορίες μέσα από περισσότερες από μία αίσθηση, επειδή τοποθετεί στον εγκέφαλο τις πληροφορίες πιο αναλυτικά» λέει η Zientz. Η χρήση της ακοής και της όρασης για να αποθηκεύεστε πληροφορίες, δείχνει ότι ενισχύετε την τη συγκέντρωσή σας σε αυτό που πρέπει να εστιάσετε, αυξάνοντας τις πιθανότητές να το θυμηθείτε αργότερα.

Μην κάνετε πολλά πράγματα ταυτόχρονα

Δεν αποτελεί έκπληξη ότι δεν μπορούμε να θυμηθούμε τα πράγματα όταν η προσοχή μας χωρίζεται σε διάφορα καθήκοντα. «Σήμερα, έχουμε πρόσβαση σε μια άνευ προηγουμένου ποσότητα πληροφοριών», λέει η Sandra Bond Chapman. Μπορεί να σας φαίνεται ότι πηγαίνετε κόντρα στο ένστικτό σας, αλλά η έρευνα έχει δείξει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι καταναλώνουν αμέσως την πιο ρηχή σκέψη που κάνουν. Λαμβάνοντας λιγότερες πληροφορίες, θα σας φανεί πιο εύκολο να καταλάβετε το νόημα μιας εκ των πληροφοριών, να αναπτύξετε γνώσεις και να δημιουργήσετε πραγματικά δίκτυα εγκεφάλου “.

Διαλογιστείτε

Ένας τρόπος για να εστιάσετε την προσοχή σας και να ενισχύσετε τη μνήμη είναι να αρχίσετε να διαλογίζεστε. Η Chapman λέει ότι το πρώτο βήμα για την ενίσχυση της λειτουργίας του εγκεφάλου είναι να “γυμνάσετε τον εγκέφαλό σας” – και η έρευνα έχει βρει ότι ο διαλογισμός σας βοηθά να αποφύγετε τις αποσπασματικές, ανήσυχες και αγχωτικές σκέψεις, που μειώνουν την εστίαση. Μία μελέτη έδειξε ότι οι σπουδαστές που έκαναν ένα μάθημα διαλογισμού και διαλογίζονταν για δέκα λεπτά την ημέρα απέδωσαν καλύτερα στις εξετάσεις GRE από ό, τι οι σπουδαστές που δεν το έκαναν.

Βγείτε στη φύση

Αυτή η απλή δραστηριότητα μπορεί να αυξήσει τη μνήμη κατά 20%. Παρόμοια με τον διαλογισμό, το περπάτημα στη φύση μπορεί να σας ηρεμήσει και να αδειάσει το μυαλό σας από τις σκέψεις που μπερδεύουν τη μνήμη, καθώς και να δώσουν στον εγκέφαλο ένα διάλειμμα από το multitasking για να βελτιώσει την απόδοσή του αργότερα. Σε μια μελέτη, οι συμμετέχοντες που έκαναν μια βόλτα στη φύση τα πήγαν καλύτερα σε ασκήσεις μνήμης από εκείνους που περπατούσαν σε αστικό περιβάλλον.

Κοιμηθείτε

Η έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι που κοιμούνται επτά ώρες έχουν καλύτερες αναμνήσεις από εκείνους που κοιμούνται λιγότερο από πέντε ή περισσότερες από εννέα. Αυτή μπορεί να είναι ακριβώς η σωστη ποσότητα για τον εγκέφαλο ούτως ώστε να κάνει όλες τις χημικές αλλαγές που απαιτούνται για την ενσωμάτωση νέων δεξιοτήτων ή γεγονότων στη μακροπρόθεσμη μνήμη. «Ο ύπνος ενισχύει τις συνδέσεις μεταξύ των εγκεφαλικών κυττάρων και των διαφόρων περιοχών του εγκεφάλου και μεταφέρει πληροφορίες σε περιοχές του εγκεφάλου που είναι πιο αποτελεσματικές για την αποθήκευσή τους», λέει ο Richard Shane, ειδικός στον ύπνο.

Περπατήστε προς τα πίσω

Αυτό μπορεί να μην είναι το είδος της άσκησης που έρχεται πρώτη στο μυαλό, αλλά μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι το περπάτημα προς τα πίσω βοήθησε τους συμμετέχοντες να θυμούνται τα γεγονότα του παρελθόντος. Και δεν ήταν μόνο η ίδια η κίνηση: οι συμμετέχοντες που παρακολουθούσαν ένα βίντεο με αντικείμενα που κινούνται προς τα πίσω ή ακόμα και φαντάζονταν να κινούνται προς τα πίσω, θυμούνται καλύτερα.

Πίνετε καφεΐνη

«Οι μικρές –το τονίζουμε το μικρές- ποσότητες καφεΐνης μπορούν να σας κρατήσουν σε εγρήγορση, γεγονός που μπορεί να βελτιώσει τη μνήμη και τη συγκέντρωση. Επιπλέον, μια μελέτη διαπίστωσε ότι η καφεΐνη βελτίωσε τη μακροπρόθεσμη μνήμη», λέει ο Palinski-Wade. Απλά σιγουρευτείτε ότι δεν πίνετε καφέ μετά τις 5.

Επαναλάβετε

Όταν μαθαίνετε κάτι καινούργιο, ένας πολύ καλός τρόπος για να το θυμηθείτε είναι να ανατρέξετε στις πληροφορίες αργότερα, τονίζοντας τα πιο σημαντικά σημεία. «Η σύνοψη ενεργοποιεί τα μετωπικά δίκτυα του εγκεφάλου για να κάνει τη βαριά δουλειά της σύνθεσης ή της συγκέντρωσης διαφορετικών γνώσεων και να δημιουργήσει κάτι νέο», λέει η Chapman.

Κάντε συνδέσεις

Ενώ εσείς επεξεργάζεστε νέες πληροφορίες στο μυαλό σας, μπορείτε επίσης να ενισχύσετε τις πιθανότητές σας να τις θυμηθείτε εάν δημιουργείτε συνδέσεις με πράγματα που ξέρετε ήδη. Για παράδειγμα, αν συναντήσετε κάποιον που σας θυμίζει έναν διάσημο ηθοποιό, χρησιμοποιήστε το ως «γάντζο» μνήμης για να ανακαλέσετε το όνομά του.

Πηγή

Απάντηση