Tα κινηματογραφικά σπίτια που έμειναν στην ιστορία

1. Το σπίτι στο Μόνος στο σπίτι

Η φιλόξενη μονοκατοικία στα προάστια του Σικάγο, το εσωτερικό του οποίου έχουμε μάθει απ’έξω και ανακατωτά (οκ, είναι Χριστουγεννιάτικη παράδοση πλέον), πουλήθηκε για 1,5 εκατομμύρια δολάρια το 2012 από τους προκατόχους του Τζον και Σίνθια Αμπένσιν. Μέχρι τότε, το ζευγάρι έμενε μόνιμα εκεί, ακόμη και ενδιάμεσα στα γυρίσματα.
2. Η έπαυλη του Great Gatsby

Ο Φιτζέραλντ περιγράφει με έναν απολαυστικό χείμμαρο λεπτομερειών την έπαυλη του Tζέι Γκάτσμπι στο Long Island, από τα πλακάκια της πισίνας και τους κήπους των θρυλικών πάρτι μέχρι τα ράφια του δωματίου-ντουλάπας με τα πουκάμισα, και αυτό ήταν βούτυρο στο ψωμί του Μπαζ Λούρμαν. Φημολογείται πως χρειάστηκαν 14 εβδομάδες για να ανακαινιστεί, να βαφτεί και να διακοσμηθεί το ξέφρενο παλάτι του κινηματογραφικού Γκάτσμπι, το οποίο στην πραγματικότητα βρίσκεται όχι στη Νέα Υόρκη, αλλά στο Σίντνεϊ της Αυστραλίας.

 
3. Το πατρικό της Σκάρλετ στο Όσα παίρνει ο άνεμος

Ισως η πιο πονεμένη κατοικία στην ιστορία της λογοτεχνίας και του σινεμά, η Τάρα, είναι μια fictional φυτεία στον Αμερικανικό Νότο. Το Γεωργιανού ρυθμού κτίριο που γίνεται η μοίρα της Σκάρλετ Ο Χάρα, ήταν στην πραγματικότητα ένα σκηνικό στο Kάλβερ Σίτι, στη δυτική Καλιφόρνια. Το σκηνικό αγοράστηκε το 1970 από την Μπέτι Τάλμεϊτζ, φανατική θαυμάστρια της ταινίας με σκοπό να το κάνει τουριστική ατραξιόν, κάτι που δεν κατάφερε και δυστυχώς, από το θάνατό της το 2005, έχει μείνει κομματιασμένο στον αχυρώνα της.

 

4. To Vandamm House στη Σκιά των Τεσσάρων Γιγάντων

Ακόμη και αν δεν θυμάσαι ακριβώς την υπόθεση στο North by Northwest, σίγουρα θυμάσαι το κυνηγητό με το αεροπλάνο στον καλαμπόκαμπο αλλά και αυτό το έξοχο δείγμα μοντερνισμού στο βουνό Rushmore, γνωστό και ως Vandamm House από τον ομώνυμο χαρακτήρα. Εκεί όπου φτάνει για να βρει απαντήσεις που θα του σώσουν τη ζωή ο Κάρι Γκραντ, ένας διαφημιστής της Μάντισον Avenue που προσπαθεί να αποδείξει ότι δεν είναι καταζητούμενος πράκτορας της CIA. Ο Χίτσκοκ θα ήθελε το σπίτι να έχει σχεδιαστεί από τον Φρανκ Λόιντ Ράιτ, τον πιο διάσημο αρχιτέκτονα των ’50ς, αλλά δεν άντεχε οικονομικά την αμοιβή του οπότε είπε να του φτιάξουν ένα που να μοιάζει με έργο του Ράιτ.

5. Το Xanadu στον Πολίτη Κέιν

Το Hearst Castle στην Καλιφόρνια ήταν η προφανής έμπνευση για το μέγαρο-αποκύημα της φαντασίας του Όρσον Γουέλς στον Πολίτη Κέιν. Το Xanadu, (προφέρεται Ζαναντού), που πήρε το όνομά του από την ένδοξη κινεζική πόλη, υποτίθεται -στην ταινία- πως είναι η μεγαλύτερη ιδιωτική κατοικία του κόσμου, εκεί όπου ο μεγιστάνας εκδότης Τσαρλς Φόστερ Κέιν όχι απλώς δεν βρίσκει την ευτυχία, παρά τα κανάλια με γόνδολες και το γιγάντιο σε βαθμό καρικατούρας τζάκι αλλά συνεχίζει τη μάταιη αναζήτηση του νοήματος της ζωής του μουρμουρίζοντας στο νεκροκρέββατό του, το περίφημο “Rosebud”.
6.To ιστορικό Ennis House στο Blade Runner

Αν και πρωτοεμφανίστηκε σε ταινία το 1933 (Female), έγινε γνωστό από το Blade Runner (1982) του Ρίντλεϊ Σκοτ, όταν χρησιμοποιήθηκε ως cyberpunk διαμέρισμα του κυνηγού επικηρυγμένων Ρικ Ντέκχαρντ. Διάφορα δωμάτια και λεπτομέρειες του σπιτιού, ειδικά η τραπεζαρία και το τζάκι, έχουν εμφανιστεί από το Karate Kid IIIμέχρι το Mulholland Drive και το Twin Peaks (σειρά) του Ντέιβιντ Λιντς.Το εμβληματικό αυτό σπίτι χτίστηκε το 1924 από τον κορυφαίο Φρανκ Λόιντ Ράιτ για το ζεύγος των Ένις, και οι επιρροές από τους ναούς των Μάγια είναι τόσο έντονες που όρισε την αρχιτεκτονική αναβίωση της περιόδου των Μάγια.7. H φουτουριστική Villa Arpel στο Mon Oncle

Πρωταγωνιστής στην πρώτη έγχρωμη ταινία του Ζακ Τατί το 1958, η οποία βραβεύτηκε με Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας και Ειδικό Βραβείο στις Κάννες, είναι το ίδιο το σπίτι. Μια υπερσύγχρονη βίλα με γεωμετρικό κήπο και φουτουριστικά έπιπλα χτισμένη για να εντυπωσιάζει, στιλιζαρισμένη μέχρις εσχάτων και αδιάφορη στην ανθρώπινη παρουσία ή την άνεση. Εκεί ο μεσιέ Ιλό δίνει ένα δονκιχωτικό αγώνα με την μεταπολεμική γαλλική μανία με τη μοντέρνα αρχιτεκτονική, τον υπερ-καταναλωτισμό και την τεχνολογία.8. To λουσάτο άνδρο του Τζάκι Τρίχορν στον Big Lebowski

Χτισμένο το 1963, το σπίτι σχεδιάστηκε από τον σπουδαίο μοντερνιστή αρχιτέκτονα Τζον Λότνερ. Η οικία Goldstein, όπως συμβαίνει και με τα περισσότερα έργα του Λότνερ, ανακατεύει τόσο πετυχημένα τους εξωτερικούς με τους εσωτερικούς χώρους που δεν μπορείς να καταλάβεις πότε περπατάς σε αίθριο και πότε σε κήπο. Το σπίτι δεν βρίσκεται βέβαια στο Μαλιμπού όπου περιπλανάται ο Λεμπόφσκι αλλά στα Hollywood Hills. Από τότε δε που γυρίστηκε εκεί η ταινία, το 1996, το σπίτι έχει γίνει εξίσου cult και δημοφιλές location για διάφορα προτζεκτ, από βιντεοκλιπ τουSnoop Dogg μέχρι φωτογραφίσεις μόδας με τους Daft Punk.9. Η βίλα του παραγωγού στο Πάρτι

Οσους αυτοματισμούς μπορούσε να διαθέτει ένα υπερσύγχρονο σπίτι στο Λος Αντζελες το 1960 ο Μπλέικ Εντουαρτς τους έβαλε στην ταινία για να τους καταστρέψει ο Πίτερ Σέλερς. Μπορείς να πεις ότι και η ίδια η φουτουριστική έπαυλη είναι ένας από τους πρωταγωνιστές της ξεκαρδιστικής κωμωδίας που διαδραματίζεται εξ ολοκλήρου μέσα τους τοίχους της και φυσικά στην πισίνα.10. Το ζεστό σπιτάκι στο Τhe Holiday

Η Κάμερον Ντίαζ ανταλάσσει σπίτια με την Κέιτ Γουίνσλετ και μεταφέρεται, από την έπαυλή της στους λόφους του Χόλιγουντ, σε ένα λιλιπούτειο εξοχικό στα προάστια του Λονδίνου αδημονώντας να ξεφύγει από τα ups and downs της προσωπικής της ζωής. Οντως, δεν μπορούμε να φανταστούμε καλύτερο μέρος να αποκλειστείς από τα χιόνια τα Χριστούγεννα μαζί με τον Τζουντ Λο.

11. Το γαμήλιο διαμέρισμα του Sex and the City

Ψάξαμε, ζηλέψαμε, είδαμε και ξανα-είδαμε το σπίτι της Κάρι στο West Village της Νέας Υόρκης. Στην ταινία ωστόσο, βλέπουμε την Μπράντσο να κάνει επιτέλους το μεγάλο εκείνο βήμα, να παντρεύεται τον Mr. Big και να μετακομίζει μαζί του (ω, ναι) σε ένα πολυτελές loft στο Μανχάταν. Το εσωτερικό του διαμερίσματος διακοσμήθηκε από την Λίντια Μαρκς η οποία και είχε κατά νου “την Κάρι, να επιλέγει τα διακοσμητικά έχοντας όμως τον Mr. Βig στο πίσω μέρος του μυαλού της”.

12. Η design φωλιά των Κάλεν στο Τwilight

H έπαυλη της οικογένειας βρυκολάκων του Έντουαρντ Κάλεν δεν έχει καταπακτές με φέρετρα, αλλά αντίθετα διαθέτει άπλετο φως και ανήκει στην πραγματικότητα στον Τζον Χόουκ, τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Nike. Η υπερσύγχρονη κατασκευή ολοκληρώθηκε το 2007, ακριβώς στην ώρα για τα πρώτα γυρίσματα της ταινίας και ξεχωρίζει κατά βάση για την απρόσκοπτη θέα στην άγρια φύση του Πόρτλαντ.

 

Απάντηση