H Ημαθία «σας» ή η Ημαθία «μας»; Λίγες σκέψεις με αφορμή τον κάθετο άξονα της Εγνατίας

Τα γνωστά τοπικιστικά «πάθη» οξύνθηκαν και πάλι με αφορμή την οριστικοποίηση της εκταμίευσης 2.700.000 ευρώ για την μελέτη του «κουμπώματος» του κάθετου άξονα (ένα έργο που πρέπει να είναι παράδειγμα παγκόσμιας αποφυγής από την αρχή της μελέτης και της κατασκευής του!) στην Εγνατία. Ο αρμόδιος θεματικός αντιπεριφερειάρχης Στάθης Αβραμίδης στην τοποθέτηση του στο Περιφερειακό Συμβούλιο χάραξε τις προτεραιότητες της μελέτης, οι οποίες δεν έχουν κανέναν, ένθεν,κακείθεν, ιδιοτελή προσανατολισμό, αλλά κύρια στόχευση έχουν να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό και όχι το αν χάσουν… πελάτες οι καντίνες , τα σουβλατζίδικα και τα καφέ, που βρίσκονται στον σημερινό άξονα- «σκοτώστρα» Εγνατίας-Βέροιας-Νάουσας-Σκύδρας-Έδεσσας. Με την λογική αυτή έπρεπε να μην γίνει η χάραξη της Εγνατίας Οδού από Βέροια προς Κοζάνη και ο δρόμος να περνάει από Γεωργιανούς, Καστανιά για να συνεχίσουν να έχουν δουλειά τα ψητοπωλεία
και οι παραγωγοί στη Ζωοδόχο Πηγή» και τον Πολύμυλο! Ο Κώστας Βοργιαζίδης πολλάκις έχει περιγράψει την πρόταση του δήμου , που είναι το «κούμπωμα» στην Κουλούρα, θέση που δεν διαφωνεί και η Νάουσα . Αντιληπτό , λογικό , δεκτό και συζητήσιμο το ότι ανησυχούν οι επιχειρηματίες της περιοχής για την (ενδεχόμενη) κατάργηση του κόμβου, η οποία θα μπορούσε να πλήξει και την προσπάθεια αξιοποίησης της «Αμάλθειας». Από εκεί και πέρα. Το να ακούγονται κραυγές του τύπου « η Βέροια είναι ακόμη πρωτεύουσα του ..νομού» ( σ.σ για τους συμμετέχοντες στα κοινά, ο όρος νομός έχει καταργηθεί από τον «Καλλικράτη» και πλέον υπάρχουν περιφερειακές ενότητες) δεν βοηθούν μια σοβαρή συζήτηση. Η Βέροια θα ωφεληθεί σε μέγιστο βαθμό με την αποφόρτιση του σημερινού κυκλοφοριακού ρεύματος στην «περιφερειακή» οδό, η οποία είναι όχι μόνο κορεσμένη, αλλά πολλές φορές έχει προκαλέσει θανατηφόρα δυστυχήματα. Η αποσυμφόρηση της εισόδου της πόλης από βαρέα οχήματα και φορτηγά θα προσφέρει μέγιστη ανακούφιση από τους κυκλοφοριακούς ρύπους. Να μην ξεχνάμε επίσης ότι ο δρόμος θα δώσει λύση στο τεράστιο μεταφορικό φορτίο των εξαγωγικών μας επιχειρήσεων του πρωτογενούς τομέα, τόσο στην Ημαθία, όσο και στην Πέλλα, αλλά και θα μπορούσε στο μέλλον να καταστεί πραγματικός κάθετος άξονας της Εγνατίας με την ολοκλήρωση του στην Αριδαία και τη δημιουργία ενός διασυνοριακού σταθμού με τα Σκόπια. Επίσης θα εξυπηρετηθούν, με ασφάλεια, τα χιονοδρομικά κέντρα των «3-5 Πηγαδιών» και του «Καιμάκτσαλαν». Και κυρίως θα σταματήσουν να χάνονται ανθρώπινες ζωές σε ένα δρόμο-καρμανιόλα. Οι ευθύνες για αυτή την απίστευτη ταλαιπωρία στην ολοκλήρωση του άξονα, ας αναζητηθούν στις ισορροπίες και τα όποια πολιτικά συμφέροντα παλιότερων εποχών. Το ζήτημα είναι ότι οι σημερινοί πολιτικοί αυτοδιοικητικοί ταγοί, όπως ο Κώστας Καλαϊτζίδης, ο Κώστας Βοργιαζίδης, ο Νίκος Κουτσογιάννης, ο Παναγιώτης Γκυρίνης, έχουν αποφασίσει να βάλουν στην άκρη κάθε είδος τοπικισμού. Η Ημαθίας ΜΑΣ δεν χωρά άλλες απαράδεκτες καθυστερήσεις. Τις επιλογές του «ίσα βάρκα, ίσα γιαλό», την αναβλητικότητα και τους πολιτικαντισμούς, τις πλήρωσαμε με απραξία και στασιμότητα στο παρελθόν. Αυτό το λαϊκίστικο παρελθόν αποδοκιμάστηκε και από τους πολίτες της Ημαθίας.
Θόδωρος Ελευθεριάδης
Υ.Γ Αλήθεια όταν κάποιοι αναφέρουν ότι ένας δρόμος που θα εξυπηρετήσει Ημαθία-Πέλλα και όλη την Κεντρική Μακεδονία, πρέπει να περάσει ΜΕΣΑ από τη Βέροια, ποιο σημείο προτείνουν; Την Μητροπόλεως π.χ ή τη Βενιζέλου;
Υ.Γ 1Η προτεινόμενη χάραξη από τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΠΚΜ και της Εγνατίας Οδού δημιουργεί κόμβο στην περιοχή του Μακροχωρίου. Το Μακροχώρι δεν είναι Βέροια; Δεν θα υπάρξει και τοπική αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στην περιοχή;
Υ.Γ 2Θα άκουγα με ενδιαφέρον όποια πρόταση, αρκεί να μας πει από πού θα περάσει ένας δρόμος από τον κόμβο της Βέροιας, ώστε να «κλείσει» στην περιοχή της Πατρίδας. Θα περάσει μέσα από κατοικημένες περιοχές; Από υφιστάμενες εμπορικές επιχειρήσεις; Μα το ίδιο έγινε και στον άξονα Πατρίδα- Νάουσα και είδαμε το πού εκτοξεύθηκαν οι απαλλοτριώσεις.
http://eleytheriadhs.blogspot.gr/

Απάντηση